اتاق گفتگو
به نظر شما کدام ویژگی یا رفتار مدیر بدترین تاثیر را روی کارکنان دارد؟
طبق یک نظرسنجی که توسط مؤسسهٔ Gallup از بیش از ۱۰۰۰۰۰۰ کارمند صورت گرفته، مشخص شد که دلیل اصلی ترک کار ۵۰٪ از کارمندها، یک مسئول، مافوق یا مدیر بد هست که این آمار گاهی تا ۷۵٪ هم میرسه! فارغ از اینکه کارمندها چقدر به کارشون و به شرکتی که در اون کار میکنن علاقه داشته باشن، اگر تجربهی تعامل با مدیری خوب نداشته باشن، شرکت رو -علیرغم میل باطنیشون- ترک خواهند کرد تا جایی که میشه گفت آدمها شرکتشون رو ترک نمیکنن بلکه مدیران خودشون رو ترک میکنن!
اما مسئله مهم این هست که دقیقا چه ویژگی یا رفتارهایی از مدیران روی کارمندان تاثیر بد داره و برای کارمندها اذیتکننده است؟
بی احترامی به کارمند و کوچک شمردن کارمند از بالا نگاه گردن به کارمند بدترین ویژگی یه مدیر میتونه باشه
با این هم خیلی موافقم … و بهش دچارم
بصورت خلاصه، از دیدگاه بنده در رابطه با نقش مافوق بویژه مدیر عوامل ذیل باعث ترک کار خواهد شد:
۱- سابقه یا تجربه کاری کمتر مافوق نسبت به زیردستان و عدم برخورداری از دانش یا مهارت مورد نیاز
۲- پر حرفی و تاکید بیجا بر روی برخی موضوعات ساده که شاید گذشتن از کنار اونها و تنها یک اشاره کوچک، کافی باشد.
۳- برخورد خشن، بی روح، نگاه از بالا به پائین به مسائل
۴- خودمحوری، غرور و نادیده گرفتن خلاقیت کارکنان و عدم توجه به پیشنهادات
۵- حجم کاری بالا و کمبود زمان ( بسیاری از افراد، این انتظار را دارند که کارکنان در مدت کوتاهی و در یک بازه زمانی کم، حجم کاری بسیار زیادی را انجام دهند)
۶- انتظار پاسخگویی و مسئولیت پذیری بدون محول نمودن اختیارات
۷- عدم پذیرش خطا و اشتباه (غالبا افراد مافوق بگونه ای رفتار میکنند که گویی خود از موفق ترین انسان ها بوده و هیچ اشتباهی مرتکب نشده اند)
به نظرم این سه صفت جزو بدترینها هستند:
بدبینی/شک به همه چیز، دهنبینی، بیاحترامی به دیگرا از سر خودبزرگبینی
بعضی از مدیران فقط حرف خودشو میزنه و کاری نداره که قبلش چه حرفی رو زده فارغ از مدرک تحصیلی و سابقه کاری که داشتن یا دارن